Való ez a fiaimnak?

Mit tud még az internet, amire nem is gondoltál volna? Velem nemrég történt egy eset, amit nem nevezhetnek internetes vásárlásnak, de úgy érzem, mégis passzol ide és megoszthatom veletek.

Mindkét gyerekemnek Huawei telefont vásároltam, amikor betöltötték a 14 életévüket. Nekem is és a férjemnek is ilyen márkájú van és mi tökéletesen meg vagyunk elégedve vele. Két fontos dolgot tanultam meg a most következő esettel kapcsolatosan: az egyik az, hogy nagyon fontos, hogy hogyan bánsz a telefonoddal, a másik pedig az, hogy az interneten keresztül telefonjavítást is lehet kérni.

Mit is értek az alatt, hogy hogyan kell báni a telefonnal? Nem tudom, hogy mi a rossz bánásmód, de biztosan létezik, hiszen a gyerekeim kezében nagyon kevés időt bírták a vadonatúj telefonok, miközben a férjemmel mi már évek óta használtuk a sajátjainkat. Próbáltam tanítani őket, hogy becsüljék meg a telefonjukat, de azt hiszem, az egészből csak egy színjáték lett, ami annyit takar, hogy előttem nem kínozzák őket olyan veszettül, de ahogy eltűnök a képből, fogalmam sincs, hogy mit csinálnak a mobiljaikkal.

Szóval ott voltam én, a több éves Huawei telefontulajdonos, és fogalmam sem volt a Huawei szervizről. Annyit tudtam, hogy a falunkban nincs akire rábízni, de azt is tudtam, hogy én ezért utazgatni nem fogok. Mindkét gyerek telefonja egyre ramatyabb állapotban volt. Ez annyira engem nem is zavart volna, hisz úgy tartottam, hogy legalább megtanulják, hogy kímélni kell a telefont, de egy idő után Előddel nem lehetett beszélni telefonon, mert folyamatosan megszakadt a hívás. Na, ekkor döntöttem el, hogy teszek valamit, és hát, sajnos, nem kivételezhetek, mindkettőjük telefonjárt meg kell javíttatnom.

És akkor jött a csoda! A szomszéd asszony ajánlott egy remek Huaweit szervizt, akik futárral el- és vissza szállíttatják a telefont, tehát nem kell sehova sem menni érte. Csodás ötletnek találtam. Így a fiúknak nem csak annyi időre kell telefon nélkül maradniuk, amíg megjavítják azokat, hanem még minimum két nap pluszba jön a szállítás miatt. Persze ez a két nap nem olyan sok pluszba.

Felvettem a kapcsolatot a szervizzel és két nap múlva meg is érkezett a futár a mobiltelefonokért. A fiuk kissé mérgesek voltak rám, hogy nem szereztem nekik pót telefont erre az időre, de mondtam, hogy ez már az ő dolguk. Sajnos egyikük sem kapott olyan nem használatban lévő, működő képes telefont az ismerőseik körében, amit kölcsön tudtak volna kérni, és amibe jó lett volna a sim kártya méretül. Úgyhogy nagyon várták már a mobiljaikat. És 11 nap múlva meg is érkezett a futár a telefonokkal. Persze két telefont egyszerre javíttatni meg szállíttatni nem olyan olcsó dolog, de szükséges volt, hogy tudjam tartani velük a kapcsolatot. Persze egy jó kis szülői ijesztgetéssel adtam vissza a mobilokat: ha egy éven belül ismét elromlik, akkor csak billentyűs telefonra számítsanak tőlem! Remélem, ez megteszi a hatását és kicsit szelídebbek lesznek.

Azóta egy panaszuk sem volt a telefonjaikra, állítólag nagyon jól működik mindkettő. Biztosra nem tudhatom, hiszen soha nem adják a kezembe, de úgy látom, hogy tényleg elégedettek vele. Egyszer az is kifutott Előd szájából, hogy pont olyan jól megy, mint új korában. Ennek örvendek. Szerencsénk volt a szervizzel, hiszen nagyon jó munkát végeztem, de remélem, hogy a fiúk azért tanultak az esetből.